IMG_4100

Åh, vad jag gillar second hand. Jag hoppas att kunna inspirera dig som inte annars brukar handla begagnat. Det känns bara så bra i magen att loppisfynda istället för att bidra till ett fast-fashion-samhälle. Förra veckan kunde du läsa om mina festblåsor från en och annan het Stockholmsbutik. I kväll vill jag presentera en jämtländsk vinterlook med varma vardagskläder från olika butiker.
Idag var en gnistrande, krispig vintersöndag. Jag tog min dotter Meja i vagnen och promenerade till Kretsloppshuset för att träffa min väninna Karin. Kretsloppshuset är en ekologisk träffpunkt med handelsbod, café och restaurang, egna höns och odlingar. Ett riktigt smultronställe och dessutom vår nämsta granne. Dit ska ni få följa med någon annan dag…

IMG_4098

Det var bländande eftermiddagssol och jag bad Karin ta några bilder framför husfasaderna vid Kretsloppshuset innan vi promenerade vidare . Idag var jag klädd i secondhand-kläder från topp till tå.

IMG_4106

Snöskoterkängor i retrostil från Kupan i Järpen, Monkijeans från Stadsmissionen i Stockholm, fuskpäls från Pingstkyrkans Second hand till hjälp i Södertälje, yllevantar från Mattmar Loppis och sjal från Kupan i Järpen.

IMG_4099

