Etiketter

,

IMG_4800
Den tvåarmade lampan har vi fått ärva av vänner. En sådan hade jag letat med ljus och lykta och när den fick flytta in var lyckan total. Stolen i svart läder är från Kupan i Järpen.

Just nu är mina föräldrar och ”alla” andra som har sportlov vecka 9 på besök.
Vi har haft en härlig skiddag i Björnen och min lilla 2-åring har varit en supermodig och överlycklig tjej och åkt alldeles själv.

Hela huset får mer liv när vi är flera. Det rum som annars står kallt och livlöst med stängd dörr är bebott, varmt, upplyst och hemtrevligt. Meja smyger in om mornarna, hoppar i sängen och ligger inne hos mormor och morfar, läser böcker och myser med deras kattunge som också fått åka tåg och som just nu härjar och busar med våra missar.

Gästrummet är i retorostyle med 50-talsinspirerad inredning, allt second hand och det mesta från grannbyn Järpen. Dessutom har det eget handfat så vi slipper tandborstkö när vi är flera.

Sängen, nattduksbordet och taklampan köpte vi av de förra husägarna.

IMG_4798

Sänglampan köpte jag på Myrorna i Eskilstuna.
Tyget till kuddarna kommer från en panelgardin köpt på Kupan i Järpen. Den bryter fulsnyggt mot tapten och jag gillar när det blir lite skevt och tokigt.

IMG_4803

IMG_4796

På nattduksbordet ligger två stycken fickjornalen från 1954. De och burken är från Restorebutiken i Järpen. Väckarklockan är ett Kupanfynd.

IMG_4799

I fönstret står en högtalare till en 50-talsradio, även den hittade jag på Kupan.

IMG_4797

Byrån är också från Kupan. Dalahästarna och ramen kommer från Restore.

Jag sitter i sängen och skriver men nu får jag nog flytta mig för det är ett par människor och ett litet djur som vill gå och lägga sig.

