Etiketter

IMG_5412

Tävlingen om tre fina vårdande och rena mineralsminksprodukter från BACK TO EARTH har avslutats.

Tack alla 26 läsare som deltagit för era fina inlägg. Det har varit intressant och inspirerande att läsa allas kommentarer och jag tycker att detta är en viktig och spännande fråga, varför vi väljer att sminka oss.

Det vinnande svaret på varför Beatrice Brandt väljer att sminka sig lyder:

”Just nu sminkar jag mig inte, just för att jag har sådana höga krav på vad jag vill pyssla om min kropp med. Jag är på jakt efter bra och helt rena produkter – för både min och miljöns skull. Så tills jag hittat något…tålamod… Tycker smink är ett sätt att plocka fram lite av insidan ytterligt, ett sätt att uttrycka sig och ett sätt att framhäva olika känslor beroende på hur man för dagen väljer att lägga makeupen. Jag längtar efter att uttrycka mig på det sättet igen…”


När jag tidigare hamnat i diskussioner kring smink hävdar vissa att vi inte behöver smink om vi är trygga i oss själva och att det bara handlar om osäkerhet om man bär smink. Andra menar att det kan vara härligt att piffa upp sig ibland.

Själv är jag övertygad om att man kan leva ett medvetet liv i fullkomlig och sund självkärlek och ändå tycka att det är underbart att piffa upp sig. Jag tycker att det kan vara gudomligt att framhäva sin skönhet med kreativa knep och göra skillnad på vardag och fest. Människan har i alla tider pyntat och smyckat sig inför högtider.

Den uppfattningen verkar många av er läsare dela. Bloggen står för just detta: kombinationen av skönhetstips/stylingtips (för både oss själva och våra hem och trädgårdar) och hälsosamma medvetna och giftfria val. Det går utmärkt att leva ”helchict” och medvetet i kombination. Då blir livet kreativt, lustfyllt, färgsprakande och meningsfullt. Tycker i alla fall jag.

För er som vill ta hand om er lite extra i dag med ett avslappnande och renande hemma-spa och som missade gårdagen inlägg: läs och inspireras och ge er själva en skön söndags-treat. Hälsa och skönhet i perfekt kombination.

IMG_4598

